Vi är fina som vi är !

Kan börja säga att alla kommer tro att jag är wb josefine som skrev om detta för ett tag sen. men min blogg och jag skriver exakt vad jag vill och just nu måste jag skriva av mig ..
Jag blir så ledsen bara att tänka på de.. varför varför ska detta hända!  varför ska alla tjejer ha sån stor press på hur dom ska se ut ?  Ungefär 15 % tjejer har ätstörningar .. det kanske inte låter så mycket ? men de är sjukt mycket !! och hälften av alla tonårs tjejer besväras av oro eller ångest.   jag kan gå in på en random blogg och läsa hur hon kämpat sig igenom sin anorexia och så.. Jag har och haft 4 tjejer i min "tjejgrupp" som har/haft ätstörningar !! och jag känner många mera.. Varför kan man säga ? varför vill en tjej svälta sig själv när hon inte ens är tjock ?  vi tjejer även vissa killar ?  ser sig mycket tjockare än vad dom är .. och om en smal tjej går runt och säger hur tjock hon är. kan hon skada många i sin omgivning som tänker oj om hon är tjock vad är jag då ?  jag tycker det är så tragiskt att de ska bli såhär .. om man en gång haft ätstörningar kommer de alltid att finnas i bakhuvudet. Vi tjejer ska bli mulliga lite större i tonåren vi lägger på oss tonårs fett ! hah kanske inte så kul men så äre! man ska inte gå runt och tro att min blivit tjock för de .. Sitter här och nästan grinar för man vet aldrig hur långt det kan gå!  plötsligt är någon i den situationen när hon står på vågen och hon har gått ner hon ler för sig själv och blir inerst inne jätte glad. men kompisarna säger att hon är för smal att hon måsta äta.. tvingar i henne mat till lunch i skolan .. sen på kvällen står hon framför spegeln och säger till sig själv,. varför tycker dom jag är för smal ?  mina lår sitter fortfarande ihop , min mage sticker fortfarnde ut .. jag ska bara gå ner lite till. det finns inge stopp tillslut. Vissa , om man är riktigt stark och har familj o kompisar vid ens sida kan man klara av de utan att behöva åka in på behandlings hem eller något som denna tjej fick jag kan tänka mig hur jobbigt de är .. det har gått flera år för henne men hon kämpar fortfarnde... visa klarar det fint och börjar äta som vanligt, men dom tränar , tränar så mycket så allt dom äter bränner dom .. är de bättre ?  nej ..
Skulle kunna skriva hur långt som helst men nu räcker de .. Vi tjejer och även killar måste förstå att man måste äta! Om man blir mullig vad gör de ? nu känns de som rätt tillfälle att säga detta.. haha eller nej kanske inte men säger de ändå.. hehe jag har gått upp 5 kg oupsi (a) men bryr jag mig ? humm.. okej lite kanske .. men jag jobbar på de.. jag SKA försöka att inte bry mig.. 5 kg hit 5 kg dit!!..

Är det här verkligen drömkroppen ?  finns den verkligen ?

Kommentarer
Postat av: Juliaw

asbra skrivet louise!!! fan vad du är bra tjejen och du har helt jävla rätt <3 älskar dig.

2010-08-31 @ 22:54:10
URL: http://kortjockstolt.blogg.se/
Postat av: Annica

Visst den kroppen är fin ;D fast tuttarna blir väldigt små i sådan kropp. ;)

2010-08-31 @ 23:10:06
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: josefine

BRAAAA LOUISE!!!!!!!!!! :D din tur att skicka in till tidningen för dom dissade min text :(

och jag måste bara säga att din kropp är dö-snygg nu så det gör inte ett skit att du har gått upp... hehhehe jag är avis som fan (a)

2010-09-01 @ 15:37:12
URL: http://duvetjossans.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det är synd att det blir sådär. Men jag vet flera tonårs brudar som inte kan skilja på ätstörningar och anorexia. Jag hade ätstörningar när jag gick i 8an, ganska svår, för mig var det svrt och för mina vänner och familj. Sen kom det fram flera tonårs brudar och frågade om jag blivit av med min anorexia? emmh. Jag har aldrig haft anorexia. Då måste man ligga på sjukhus och bli behandlad!

Har hört tjejer som tror sig ha anorexia också, säger att dom haft det... ÅH det är bara så synd om dom. nej men du förstår vad jag menar? det är skit jobbigt med det där med mat och vikt i den här åldern synd bara att folk inte kan skilja mellan TVÅ HELT OLIKA saker..

2010-09-01 @ 15:38:27
URL: http://runawaybitch.blogg.se/
Postat av: fanny

bra skrivet louise !<33 loveu

2010-09-01 @ 16:30:00
URL: http://fannyjanssons.blogg.se/
Postat av: Jenny forsén

superbra skrivet!

De är nog många som faktiskt verkligen tänker till när dom läser de här.

2010-09-01 @ 18:35:50
Postat av: elis

Ingen kille gillar smala tjejer,(OBS! Inte super-size McDonalds USA tjejer) iallafall inte jag :)

2010-09-01 @ 20:45:15
Postat av: fanny

kilon är förihelvete bara siffror, fuck it. skit bra skrivet älskling <3

2010-09-01 @ 22:10:13
URL: http://ffannynilsson.blogg.se/
Postat av: julia

bra skrivet! , själv tycker jag att jag är för smal så haha :p

2010-09-01 @ 22:26:36
Postat av: emelie

Asbra skrivet louise ! Helt rätT ! <3

Älskar dig

2010-09-02 @ 09:20:02
URL: http://eemeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback