Man blir definitivt inte lyckligare av att knäppa kort på sina vackra äppelklyftor...

Sitter och tänker. Tänker på hur sjukt patetiskt vårat liv har blivit. 
Nu ska man inte kunna äta en maträtt utan att knäppa kort på den? Man bloggar om vad man äter, hur man tränar, vem bryr sig? 
Istället för att äta ett vanligt äpple på helt vanligt sätt ska man nu helst hacka upp det, lägga upp den fint på en tallrik bredvid en snygg kopp med svart kaffe i. Knäppa kort på dom där äppelskivorna, kaffe och en liten modetidning på sidan om. Titta in dom där smala snygga modellerna och låtsas som man inte bryr sig ett dug om deras perfekta kropp. Livet ska se så himla perfekt och fint ut.
När man var liten va godis onyttigt, chips va onyttigt och inte hade man en tanke på att det kunde bli värre än så? Nej nu.. vitt bröd är oyttigt! Pasta är onyttigt. Nu ska det vara 100 % fullkorns bröd! och vanlig ost på? haha nej ost nääe nu ska vi lägga på keso och philadelphiaost mmmhm.. Här sitter jag med min jävla keso macka och svarta kaffe. Fan va bra livet blev!Läser bloggar om hur alla tränar in sig till beachen 2012. Jag vill inte vara tjockast på stranden i sommar. Bäst jag också går ut och springer. Varför tänker tjejer så?! Jag har också vart där.. Kan inte skylla ifrån mig på alla andra. Jag har också suttit ner med en äcklig jävla keso macka och kaffe och inte fan tycker jag om keso. Jag har också bloggat om min träning, min mat.. Knäpper kort på en fin sallad eller en skål med bär. Mhmm dehär äter jag varje dag! Fuck eller! Dedär äter du kanske en gång knäpper kort på det och får de se så himla perfekt ut. Men du sitter också ner runt köksbordet någon gång med samma jävla korv och makaroner som alla andra. Varför ska livet jämföras med alla andras. Vad vill man komma fram till? Tävla om vem som äter godast mat? Vem som tränar mest? Det är bara för att livet ska se så himla fint och präktigt ut. Att man ska vara så hurtig och snart inom en kort framtid ska jag också glida runt med den där snygga smala kroppen. Kan man inte bara vara nöjd med sig själv? Varför ska alla försöka få den där perfekta kroppen när man ändå aldrig når fram till den? hur mycket man än går ner i vikt kommer inte självförtroendet bli bättre. Det är inte kroppen det är fel på, de är din inställning till din egen kropp. Man blir inte ett dugg lyckligare av ständigt träning och kroppskomplex. Man blir definitivt inte lyckligare av att knäppa kort på sina vackra äppelklyftor. 
Nej ändra inställning nu. Med denna inställning kommer man fan inte komma långt i livet.
Kommentarer
Postat av: josefine

YOU GO GIRL!!

2012-04-24 @ 19:14:37
URL: http://duvetjossans.blogg.se/
Postat av: Tove

så sjukt bra skrivet louise! så jääääävla bra!

2012-04-24 @ 20:54:57
URL: http://dollardeg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra my friendo, du vet att jag känner samma fullt ut. Hej vi mötte varandra nyss. Uknowwhatimean. Auppsats, poss

2012-04-24 @ 21:02:24
Postat av: fanny den bezta

hell to the YEAH brother

2012-04-24 @ 22:29:22
URL: http://ffannynilsson.blogg.se/
Postat av: Kungen

so true ! bra skrivet !! =)

2012-04-25 @ 19:52:44
URL: http://tovebackmansfotoo.blogg.se/
Postat av: jossan

Så jävla bra skrivit av dig, riktigt jävla bra!

2012-04-26 @ 23:18:27
URL: http://jholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback